Köpeklerin Kusma Sebepleri

Köpekler Neden Kusar?

Köpeklerin kusmasının birçok farklı nedeni olabilir. Köpekler genellikle ani bir diyet değişikliğinden, insan artıklarını yemekten, çok fazla veya çok hızlı yemekten kusarlar. Bir köpekte kusmaya sebep olabilecek daha ciddi hastalık nedenleri arasında viral, bakteriyel veya paraziter enfeksiyonlar, bağırsak solucanları, yabancı cisimler yemek (çorap, ip veya oyuncak gibi) veya köpekler için zehirli olan çiçek, bitki veya zehirleri yutmak veya yalamak yer alır. Kusma, kanser veya böbrek, karaciğer veya pankreas hastalığı gibi daha kritik tıbbi sorunlardan da kaynaklanabilir.

Köpeklerde Kusmanın Muhtemel Nedenleri

Gıda Zehirlenmesi

Çok fazla veya çok hızlı yemesi

Yeni veya alışılmadık gıdalar yemesi

Zehirli bir madde yutması

Parazitler

Böbrek, karaciğer veya pankreas dengesizliği

Köpeğiniz birkaç kez kustuysa ama yine de İyi görünüyorsa:

İki saat süreyle tüm mamasını ve suyunu önünden alarak bir şeyler yiyip içmesine engel olun. Bu süreden sonra, köpeğinize az miktarda su verin (bunu her yarım saatte bir, birkaç kaşıkla yapın) ama mamasını 6-8 saat kadar vermemeye devam edin. Köpeğinizin kusması durduktan sonra, her bir veya iki saatte bir küçük porsiyonlarda (1-3 yemek kaşığı) tavuk, balık ve pirinç veya makarna gibi hafif, yağsız pişmiş yiyecekler yedirin. Normal çırpılmış yumurta da uygundur. Yağlar, süt ürünleri ve çiğ etten kaçınmalısınız (normal diyetinde köpeğinize ev yemekleri yedirmeniz uygun değildir, en sağlıklı beslenme köpekler için özel olarak üretilen kuru mamaları kullanmaktır.)

Başka belirtiler görülmezse, köpeğiniz ertesi gün yavaş yavaş normal diyete dönebilir. Mamasını yine de küçük küçük öğünler halinde verin ve yavaş yavaş hafif diyetle karıştırarak başlayın. Sonraki her öğünde normal diyetten daha fazlasını ekleyerek normalde dönmek uygun olur.

Köpeklerin kusma sebepleri

Köpeklerde mide bulantısının tipik belirtileri nelerdir?

Köpeklerin mideleri bulandığında salyaları akar, genellikle dudaklarını yalarlar ve kendilerini hasta hissettiklerinde güçlükle yutkunurlar. Bazıları midelerini rahatlatmak için otlar yiyebilir veya isteyerek kusabilir. Köpeğiniz geğirdiğinde veya kustuğunda, genellikle güçlü karın kasılmalarını görürsünüz.

Zehirli bir şey yemiş bir köpeğin kusmasına İzin verilir mi?

Veterinerler, sindirim sistemini temizlemenin en kolay yolu olduğu için zehirli bir şey yemiş olan köpekleri sıklıkla kendileri kusturur. Bununla birlikte, köpek sahipleri, önce bir veterinere danışmadan asla kusturmaya çalışmamalıdır. Bunun bir nedeni, yarardan çok zarar verebilmesidir. Örneğin, kusmuğu tekrar tekrar tahriş edebilen deterjanlar, kostikler veya kimyasal zehirler içeriyor olabilir. Kimyasallar yemek borusu ve ağız bölgesini tekrar tekrar tahriş ederek çok daha kötü sonuçlara neden olur.

Köpeklerin Kusma Sebebi Araç Tutmasıysa Ne Yapılabilir?

Yolculuk esnasında köpeğinizi mümkün olduğunca rahat ettirmeye çalışın. Yolculuktan 2 saat önce köpeğinizin mamasını verin. Araba kullanırken, hava basıncını dengelemek için camları biraz açmak faydalı olur tabi bunu yaparken araçta konforlu bir sıcaklık ortalamasında tutmaya çalışın. Aşırı sıcak hava, zaten heyecanlı olan köpeğinizin vücut ısısını daha da yükseltir. Vücut ısısının stresle beraber yükselmesi köpeklerin kusmasına neden olabilir. Bulantı önleyici ilaç verilmesi konusunda veterinerinize danışın. Hekiminizin daha önce verdiği ve kullandığınız bir ilacı tekrar kullanmak için bile mutlaka danışmak önemlidir.

Köpeklerin kusma sebepleri

Köpeklerin kusması Veterinere ne zaman Bildirilmeli?

Köpeğiniz sık sık veya sürekli olarak kusuyorsa, bunun acil veteriner müdahalesi gerektirdiğini unutmayın. Köpeğinizin salyası akıyorsa, safra (sarı sıvı şeklinde) kusuyorsa, kan veya yabancı cisimler çıkarıyorsa veya kusmanın yanında köpeğinizde uyuşukluk, depresyon, halsizlik veya karın şişmesi belirtileri görülüyorsa derhal yardım almalısınız.

Veteriner hekiminizi hemen ziyaret etmenizin diğer nedenleri arasında çok sık idrara çıkma, şiddetli kusma, ishal ve kusma kombinasyonu yer alır. Köpeğinizin çikolata, kuruyemiş, soğan veya kuru üzüm gibi yememesi gereken bir şeyi yediğini görürseniz veya tekrar tekrar kusmaya çalıştığı halde yine de bir şey çıkaramadığını görürseniz, yine bir veterinere götürülmesi gerekir. Bu belirtiler, yaşamını tehdit edebilen mide rahatsızlıklarının semptomları olabilir.

Köpek Yavruları Neden Kusar?

Yavru köpeklerin kusma ve ishalden mustarip olduğu bilinir. Yavru köpekler, değişen sahip ve evlerdeki değişikliklerden kaynaklanan stresler, bağırsak solucanları ve amipler gibi parazitler, bakteriyel enfeksiyonlar, viral enfeksiyonlar ve diyetteki ani değişiklikler dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle kusarlar. Yukarıdaki kurallar yetişkin köpeklerin kusması kadar bu hastalığa sahip yavru köpekler için de geçerlidir. Ancak yavru köpeklerde susuzluğun ve buna bağlı mineral kaybının çok daha hızlı olduğunu unutmayın. Parvovirüs veya veba gibi hastalıklar ülkemizde çok yaygın olan ve köpeklerin kusmasına neden olabilen ölümcül viral hastalıklardır.

Köpeklerin kusma sebepleri

Veterinerler Köpeklerin Kusmasını Nasıl Tedavi Eder?

Veterineriniz köpeğinizi kontrol etmek için bir klinik muayene yapar ve ayrıca evde neler gözlemlediğinizi öğrenmek için size sorular soracaktır. Ayrıca neler olup bittiğini anlamak için kan testlerine, idrar testlerine, röntgenlere veya ultrasonlara ihtiyaç duyabilirler. Tedaviler tanıya bağlıdır. Ancak dehidrasyonu düzeltmek için serum tedavisi; enfeksiyondan şüpheleniliyorsa da antibiyotik içeren bir tedaviye başlayabilir. Veterineriniz, hastalığa köpeğinizin yuttuğu yabancı bir cismin neden olduğuna inanıyorsa, bunu görmek için ilaçlı özel bir röntgen yöntemine başvurur. İlaç köpeğe verildikten sonra belli aralıklarla röntgen çekerek içinde bir tıkanma olup olmadığını kontrol eder. Eğer tıkanma tespit edilirse muhtemelen içindeki yabancı cismi çıkartmak için ameliyat gerekecektir.

Köpeklerin Kusması Nasıl Durdurulur?

Birçok kusma nedeni önlenemez. Bununla birlikte, köpeğinizin çevresinden zararlı olabilecek yiyecekleri, deterjanları, kemikleri veya nesneleri çıkararak yabancı cisimlerin veya zehirli maddeleri yutma riskini en aza indirmeye yardımcı olabilirsiniz. Köpeğinizin beslenmesini aniden değiştirmeyin ve yürüyüşe çıktığınızda dışarıda çöp, bitki veya yemek artıklarını yemesini ve yalamasını engellemeye çalışın.